۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۳

آتشپاد جعفري مطرح كرد:

تجهيزات آتش‌نشاني مشهد چهار ماه در گمرك تهران مانده است

تجهيزات آتش‌نشاني مشهد چهار ماه در گمرك تهران مانده است

مشهد - خبرگزاري مهر: مديرعامل سازمان آتش‌نشاني مشهد در خواست معافيت گمركي براي تجهيزات آتش‌نشاني را مطرح و گفت: چهارماه است تجهيزات آتش نشاني مشهد در گمرك تهران مانده و تعرفه‌هاي گمركي بسيار بالاست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن جعفري ظهر يكشنبه در نشست خبري روز آتش‌نشان در حاشيه مانور آتش‌نشاني در مجتمع شارستان از جمله مشكلات اين سازمان، نبود سيستم يكپارچه بي‌سيمي، آمار و اطلاعات، عدم تاسيس دانشگاه و منابع علمي در حوزه ايمني و نبود ضوابط و دستورالعمل و آيين‌نامه واحد را برشمرد.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني مشهد عنوان كرد: متاسفانه برخلاف اهميت حضور نيروهاي آتش نشان در حوادث و سوانح هنوز آتش‌نشاني در مديريت بحران كشور جايگاهي ندارد.

وي همچنين ضرورت ايجاد يك جايگاه قانوني براي آتش نشاني را مطرح كرد و گفت: اگر ابزار قانون در اختيار آتش نشاني باشد مي‌تواند از 50  مورد خطر پيشگيري كند.

جعفری در خواست معافيت گمركي براي تجهيزات آتش نشاني را مطرح و گفت: چهار ماه است تجهيزات آتش نشاني مشهد در گمرك تهران مانده و تعرفه هاي گمركي بسيار بالاست.

350 ساختمان مرتفع در مشهد داريم، براي اطفا حريق هلیكوپتر و بالابر نداريم

مديرعامل آتش نشاني مشهد با تاكيد بر اينكه مشهد با 350 ساختمان مرتفع براي اطفا حريق هلیكوپتر و بالابر ندارد؛ افزود: هر ساختمان بالای 25 متر ارتفاع بايد بالابر داشته باشد.

وي به انجام عمليات هاي متعدد در خارج از محدوده شهري از فعاليت هاي اين سازمان در شش ماهه سال گذشته اشاره كرد و گفت: بخشي از عمليات هاي انجام شده در خارج از محدوده شهر مشهد شامل شهرك هاي صنعتي، اطفا آتش درخودروها درجاده هاي خراسان رضوي و زمين هاي باير است.

جعفري بيان كرد: در شهرك هاي صنعتي توان محدودي براي عمليات دارند در حالي كه ميلياردها سرمايه در اين شهرك ها وجود دارد و اين شهرك نيازمند آتش نشان به روز است.

مدير عامل آتش نشاني شهرداري مشهد در ادامه توضيح داد: در حاليكه سرمايه گذاران بايد هزينه ايمني و عمليات اطفا حريق را بپردازند متاسفانه با پشتوانه اين سازمان در مشهد هيچ اقدام اساسي در اين شهرك ها نمي شود.

جعفري با بيان اينكه مشهد  اولين شهر در واگذاري ايستگاه به بخش خصوصي است؛ افزود: اين فعاليت بيش از 3 سال در مشهد اجرا شده است و آتش نشاني مشهد جذب نيرو و آموزش اين ايستگاهها را به عهده داشته است.

يكي از دغدغه هاي ما انبارداري غير اصولي است

وي گفت: يكي از دغدغه هاي ما انبارداري غير اصولي است  كه متاسفانه در مشهد هر مغازه اي يك انبار دارد و در 6 ماهه اول امسال 100 نفر ضابط قضايي با بررسي 700 مورد از طريق شورا پيگير رفع خطر و پلمپ اين اماكن نا ايمن هستند.

مدير عامل آتش نشاني شهرداري مشهد از افتتاح ايستگاه ميدان شهدا مشهد در هفته ملي آتش نشان خبر داد و گفت: به مناسبت اين هفته بازديد ز خانواده شهدا و جانبازان سازمان آتش نشاني؛ رونمايي از كتاب حديث عشق، توزيع بسته هاي آموزشي در قطار شهري مشهد و مدارس  و غبار روبي گلزار شهدا از برنامه هاي اين هفته است.

جعفري عنوان كرد: در سال گذشته حداقل 100 نفر از نيروهاي اين سازمان در حريق و حوادث دچار سانحه شده اند و سعيد ويراني يكي از اين نيروها بوده است.

مديرعامل آتش نشاني شهرداري مشهد از برگزاري تورهاي ايمني توسط فرهنگسراي ايمني مشهد خبر داد و گفت: در اين هفته 20 هزار بسته آموزشي در مناطق پرخطر مشهد توزيع مي شود.

جعفري عنوان كرد: در شش ماهه نخست سال جاري 3 هزار و 196 مورد آتش سوزي در مشهد اطفا شد كه با توجه به متوسط رشد سالانه این شاخص طی سال‌های گذشته رشد 10 درصدی تا حدودی قابل قبول است.

وي افزود: افزایش جمعیت شهری در افزایش فراوانی حریق و حوادث موثر بوده و آنچه اين سازمان قادر به انجام آن براي كاهش فراوانی حریق و حوادث است، توسعه اقدامات آموزشی و پیشگیرانه است.

مدير عامل آتش نشاني مشهد گفت: در شش ماهه نخست سال 92 نسبت به مدت زمان مشابه سال 91 در رابطه با فراوانی حوادث شهری از 14 درصد افزایش برخوردار بودیم و اين افزایش 30.8 درصدی قابل تامل است كه در دستور کار قرار مي گيرد.

جعفري در ادامه توضيح داد: محبوس شدن افراد و گیر کردن حلقه انگشتری و زیورآلات و حادثه آسانسور بیشترین فراوانی حوادث شهری را در سال 93 به خود اختصاص داده اند

کد خبر 2379245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha